آموزش: چگونگی کاهش مصرف cpu در کامپیوتر ها و در لپتاپ ها با انتخاب گزینه ای در پاور آپشنز ویندز

با سلام خدمت کلیه شما دوستان گرامی. امیدواریم که حالتون خوب باشه. بازدید کنندگان گرامی آیا تا به حال شده در حال کار با سیستمتون باشید یا در حال کار با لپتاپتون باشید احساس کنید سرعت چندانی که از سیستم یا لپتاپ انتظار دارین رو ندارین؟ و یا لپتاپ نمیتونه بهتون خوب خدمات رسانی کنه؟ این به دلیل استفاده ی بیش از حد از cpu هست.

افراد نابینا که با استفاده از افزونه ریسورس مانیتر مدام میزان استفاده از سخت افزارشون رو چک میکنن شاید بیشتر با این مشکل مواجه شده باشن.

توی این پست قصد داریم ی راهحل ساده رو به شما دوستان معرفی کنیم که با انجام ی سری تنظیماتی، به کاهش مصرف cpu ی سیستمتون تا حدودی کمک کنید.

درباره پاور آپشن

پاور آپشن یک گزینه در کنترل پنل ویندز است که به ما کمک میکند مصرف انرژی را در سیستم خود مدیریت کنیم. با انجام تنظیماتی نذیر قرار دادن زمان برای خاموش شدن صفحه نمایش، یا به حالت خواب رفتن سیستم میتوانیم از مصرف بیهوده انرژی در سیستممان جلوگیری کنیم.

برای استفاده از تنظیماتی که در ادامه خدمتتون میگم باید وارد کنترل بشید و پاور آپشن رو انتخاب کنید..

آموزش ویژه ویندز ده:

ابتدا به کنترل پنل رفته و پاور آپشن را انتخاب کنید.

سپس با زدن کلید تب گزینه Create a power plan را پیدا کنید و با زدن کلید اینتر یا فاصله آن را باز کنید.

در قسمت کادر plan name، یک نام دلخواه برای پلانتان بنویسید. به صورت پیشفرض My Custom Plan 1 در کادر نوشته شده است. نوشتن اسم برای پلان اجباری نیست.

با زدن کلید شیفت و تب به گزینه انتخاب حالت پلان میرسید که سه حالت وجود دارد که به زبان انگلیسی در خصوص آن توضیح میدهیم:

حالت اول.

Balanced (recommended:)Automatically balances performance with energy consumption on capable hardware.

حالت دوم: Power saver: Saves energy by reducing your computer’s performance where possible..

حالت سوم و آخر که باید بر روی همین حالت تنظیم شود.

High performance: Favors performance, but may use more energy.

در این گزینه اشاره شده که استفاده از سخت افزار را کاهش میدهد، اما از انرژی زیادی استفاده میشود. منظور از انرژی برق و یا باتری سیستم است.

پیشنهاد میشود در صورتی که میخواهید برای لپتاپتان این گزینه را تنظیم کنید لپتاپتان به برق متصل باشد و از باتری آن استفاده نکنید زیرا این ویژگی علاوه بر کم کردن میزان استفاده از سخت افزارتان و افزایش قدرت کارایی سیستمتان انرژی زیادی مصرف میکند. این گزینه ویژه کامپیوتر های خانگی و یا لپتاپ هایی که باتری آن ها استفاده نمیشود مناسب است.

در پایان پس از انتخاب گزینه های دلخواهتان بر روی next کلید اینتر را فشار دهید و سپس بر روی دکمه create نیز دکمه فاصله را فشار دهید.

انجام مراحل ویژه ویندز هفت

انجام مراحل در ویندز هفت هم دقیقا همانند مراحل بالا برای ویندز ده است، با این تفاوت که در ویندز هفت نیازی به ایجاد پلان نیست. و شما با زدن کلید تب  میتوانید به سه حالت بالا یعنی Balanced (recommended) ، و حالات دیگر که در بالا توضیح داده شد برسید و گزینه را بر روی حالت سوم (High performance) قرار دهید.

در صفحه نظرات منتظر ارسال نظرات خوب شما هستیم. با تشکر


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید