آموزش تنظیم کردن دریافت نشدن درایور ها در ویندز 10

با سلام. وقت به خیر. همانطور که از عنوان پست پیداست، با آموزش تنظیم کردن عدم دریافت درایور ها در ویندز ده در خدمت شما هستیم. در نوشته های قبلی روش بستن بروزرسانی ها در ویندز ده را به شما توضیح دادیم. در این نوشته قصد داریم روشی را به شما آموزش بدهیم که با تنظیم آن، درایور های ویندز شما بروزرسانی نشوند. پیشنهاد میشود که این کار را زمانی که اینترنت به سیستم شما متصل نیست انجام دهید. همچنین کسانی که cd درایور های سیستم خود را ندارند درایور های خود را از ویندز ده دریافت کنند و یا با مراجعه به وبسایت درایور پک سلوشن اقدام به دریافت آخرین نسخه درایور خود کنند و بعد این تنظیم را بر روی سیستم خود انجام دهند. در صورتی که از مدل مادربرد لپتاپ خود آگاه هستید میتوانید با مراجعه به صفحۀ اینترنتی رسمی شرکت تولید کننده مادربرد، اقدام به دانلود جدیدترین بروزرسانی های درایور ها مربوط به سیستم خود کنید. همچنین در صورتی که ویندز ده خود را به آخرین نسخه بروزرسانی نکرده اید میتوانید با مراجعه به به بخش windows update ویندز خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. و یا به پست دانلود ویندز ده به همراه ابزار دانلود ویندز از مایکروسافت مراجعه کنید و ویندز ده آخرین نسخه را دانلود کنید.

این آموزش بیشتر به کار کسانی می آید که از مادربرد هایی استفاده میکنند که دارای کارت صدای realtek هستند و با بروزرسانی هایی که برای این کارت صدا توسط ویندز ده ارائه شده، سیستم آن ها کاملا از کار می افتد و mute میشود.

انجام تنظیمات.

برای انجام تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کلید های ترکیبی windows+r را فشار دهید و در محیط run، عبارت gpedit.msc را تایپ کنید. میتوانید همین عبارت را در جستجوگر منوی استارت ویندز ده خود نیز تایپ کنید. پس از این که برنامه Edit group policy را پیدا کردید با زدن کلید اینتر آن را باز کنید. کسانی که در محیط run دستور gpedit.msc را تایپ کردند نیز کلید اینتر را برای باز کردن Edit group policy فشار دهند.
  • پس از باز شدن برنامه Local Group Policy Editor به بخش Computer Configuration بروید. از لیست موجود Administrative Templates را باز کنید و سپس به دنبال گزینه Windows Components بگردید و آن را نیز باز کنید.
  • در این لیست بیش از 80 گزینه میبینید. به دنبال windows update بگردید و آن را باز کنید.
  • پس از باز کردن windows update، در 35/40 گزینه، به دنبال گزینه Do not include drivers with Windows Updates بگردید و آن را باز کنید. به صورت پیشفرض وضعیت این گزینه بر روی تنظیم نشده یا Not Configured قرار دارد. گزینه Enabled را انتخاب کنید و ok کنید.

نکته ویژه افراد نابینا.

افراد نابینا برای این که مطمین شوید که گزینه Enabled انتخاب شده ازت بر روی گزینه Enabled کلید فاصله را فشار دهید تا از انتخاب شدن گزینه اطمینان پیدا کنید و بعد ok کنید تا تنظیماتتان ذخیره شود.

نکته مهم.

با انجام این تنظیم بروزرسانی های ویندز شما بسته نمیشود و فقط بروزرسانی ها و دانلود درایور ها از ویندز ده برای شما بسته میشود. در نظر داشته باشید که با مراجعه به بخش تنظیمات ویندز ده و بخش بروزرسانی و امنیت، لیست درایور ها را میبینید ولی درایور ها به صورت پیشفرض معمولا دانلود نمیشوند. چرا که با انجام این تنظیمات دانلود درایور ها را محدود کرده اید. برای بستن بروزرسانی ها در ویندز ده، پست آموزش چگونگی بستن بروزرسانی ها در ویندز ده به صورت کامل را بخوانید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید