دانلود nvda remote 2.4 برای صفحهخوان nvda

در این پست با معرفی افزونه جدید remote برای صفحهخوان nvda در خدمت شما هستیم.

معرفی صفحهخوان nvda.

صفحهخوان nvda یک صفحهخوان مخصوص ویندز است که متن را تبدیل به گفتار میکند و بیش از 79 زبان زنده دنیا را پشتیبانی میکند این صفحهخوان رایگان بوده و سالانه 4 نسخه ی بروز را در اختیار نابینایانی که از ویندز های هفت، هشت و ده استفاده میکنند، قرار میدهد. متن باز بودن این صفحهخوان سبب شده که افراد برنامه نویس، برای این صفحهخوان افزونه هایی طراحی کنند و باعث رشد این برنامه کاربردی شوند. یکی از افزونه هایی که برای این صفحهخوان منتشر شده، nvda remote است. با کمک این افزونه کاربران نابینا و کم بینا میتوانند، بدون نیاز به دیدن، به سیستم های یک دیگر متصل شوند و کار های ساده ای نذیر کار با سیستم، حل مشکلات سیستم مقابل، که به آن متصل شده اند، ارسال و دریافت لینک از طریق کلیپ برد، را انجام دهند. همچنین، میتوانید با استفاده از این افزونه، و نصب برنامه nvda بر روی سرور های مجازی تحت ویندز، از راه دور بدون نیاز به اتصال به ریموت دسکتاپ، با سرور کار های خود را انجام بدهید.

جهت دانلود نرم افزار nvda، به صورت آخرین نسخه، میتوانید به وبسایت رسمی نرم افزار nvda مراجعه کنید.

امکانات افزونه remote 2.4

  • اتصال به سیستم دارای نرم افزار nvda و افزونه remote.
  • امکان دادن دسترسی به فرد متقاضی برای متصل شدن به سیستم شما.
  • امکان تنظیم اتصال خودکار، (اتصال به یک سیستم و یا آماده شدن برای این که یک سیستم با یک کد به شما متصل شود)
  • امکان به اشتراک گذاری لینک از طریق کلیپ برد.
  • امکان ارسال دکمه های اضتراری alt control delete
  • امکان کپی کردن رمز و آدرسی که از طریق آن به رایانه شخص دیگری متصل شده ایم.
  • امکان بی صدا کردن ریموت، هنگامی که به سیستمی متصل هستیم اما نمیخواهیم با آن سیستم کار کنیم. (برای افرادی که سرور های مجازی را مدیریت میکنند)

موارد مورد نیاز برای نصب و کار این افزونه.

  • ویندز 7 سرویس پک 1 و بالاتر.
  • nvda 2021.1 و بالاتر.
  • دسترسی به اینترنت 2g/3g/4g/wify
  • داشتن صفحه کلید.
  • داشتن اسپیکر و یا هدفون.
  • فعال بودن صفحهخوان nvda.

دانلود افزونه.

شما کاربران گرامی میتوانید این افزونه را با حجم 1/11 مگابایت دانلود کنید.

دانلود remote nvda 2.4

در صورتی که با دانلود این افزونه، و یا سایر پست های دانلودی مشکل داشتید، در بخش دیدگاه های صفحه های مربوطه، مشکل خود را بیان کنید تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

در نظر داشته باشید، این نسخه از افزونه، بر روی نسخۀ 2021.1 و بالاتر نصب میشود.

شما کاربران گرامی همچنین میتوانید این افزونه را از کانال تلگرامی کاکو سیستم دانلود کنید.

شما کاربران همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه رسمی دانلود افزونه ها برای نرم افزار nvda، نسبت به دانلود سایر افزونه های کاربردی برای این صفحهخوان اقدام کنید.

آموزش نصب افزونه.

دو روش برای نصب این افزونه بر روی صفحهخوان nvda وجود دارد.

  • روش اول: استخراج فایل زیپ افزونه، و کپی پوشه ریموت در پوشه addons nvda.

در صورتی که فایل افزونه را با نرم افزار idm دانلود کرده اید، در برخی مواقع، پسوند افزونه به جای پسوند اصلی، (.nvdaaddon) به .zip تغییر میابد. جهت نصب این افزونه، شما میبایست فایل زیپ این افزونه را با نرم افزار های استخراج فایل ها، win rar, 7zip، از حالت فشرده خارج کنید. پس از استخراج فایل، نام پوشه استخراج شده را به remote تغییر نام دهید و پوشه را به همراه محتویات آن، در مصیر زیر کپی کنید.

C:\Users\your-user\AppData\Roaming\nvda\addons

منظور از your-user، نام کاربری ای که ویندز شما و برنامه های شما در آن نصب شده است. به عنوان مثال kakosystem.

  • روش دوم: نصب مستقیم افزونه.

جهت نصب مستقیم افزونه، کافیست تا بر روی فایل دانلود شده، که پسوند آن .nvdaaddon میباشد کلیک کنید، و بر روی yes کلیک کنید. افزونه پس از چند ثانیه بر روی صفحهخوان نصب میشود. پس از نصب، سؤالی مبنی بر restart شدن صفحهخوان از شما پرسیده میشود که با کلیک مجدد بر روی گزینۀ yes، صفحهخوان یک بار راه اندازی میشود و این افزونه، قابل استفاده است.

آموزش کار با این افزونه.

پس از نصب این افزونه، منوی nvda را با کلید های ترکیبی  insert+n باز کنید. وارد منوی tools (ابزار ها) شوید. remote (کنترل از راه دور) را باز کنید.

لیست گزینه های remote.

  1. Connect… (اتصال)
  2. Disconnect (قطعِ اتصال)
  3. Mute remote (بی صدا کردن کنترل از راه دور)
  4. Push clipboard (اشتراک گذاری کلیپ برد.
  5. Copy link (کپیِ پیوند)
  6. Options (گزینه ها)
  7. Send Ctrl+Alt+Del (ارسال کلید های control alt dell)

اتصال به یک سیستم (Connect)

برای اتصال به یک سیستم، و یا اجازه دادن به این که سیستمی به شما وصل شود، پس از باز کردن منوی nvda که روش آن در بالا توضیح داده شد، منوی remote یا کنترل از راه دور را انتخاب کنید و بر روی گزینه اتصال کلیک کنید و یا کلید اینتر را فشار دهید. پس از باز شدن پنجره Connect یا اتصال، برای اتصال به یک سیستم، بدون دست زدن به مرحله ای، فقط در کادر میزبان یا host، t.jm-hosting.ir را وارد کنید و در کادر کلید امنیتی یا key، رمزی را که شخص درخواست دهنده به شما داده است، وارد کنید و تأیید کنید. اتصال شما به سیستم فرد مورد نظر بر قرار میشود! نکته مهم این است که هر دو نفر باید از یک هاست مشترک برای اتصال به سیستم استفاده کنند. برای قطع اتصال نیز، میتوانید نرم افزار nvda را یک بار restart کنید، و یا با فشردن کلید های ترکیبی insert+n منوی نرم افزار را باز کنید، وارد tools (ابزار ها) شوید، remote (کنترل از راه دور) را باز کنید، Disconnect (قطعِ اتصال) را انتخاب کنید. هشداری صوتی پخش میشود، و اتصال شما، با سیستم قطع میشود.

بی صدا کردن کنترل از راه دور (Mute remote).

برای بی صدا کردن کنترل از راه دور، کافیست منوی nvda را با توضیحات بالا باز کنید، ریموت را باز کنید و Mute remote یا بی صدا کردن کنترل از راه دور را بر گزینید. Mute remote این امکان را به شما میدهد که هنگامی که به سیستم فرد مقابل متصل هستید، صدای سیستم او را برای خودتان بی صدا کنید. این امکان، برای زمان هایی خوب است که دو نفر، هم زمان میخواهند با یک سرور مجازی کار کنند، مناسب است.

Push clipboard (به اشتراک گذاری کلیپ برد)

با استفاده از این ویژگی بسیار عالی، میتوانید لینک یا متن کپی شده در کلیپ برد خود را به سیستم فردی که به آن متصل هستید، انتقال دهید. و یا محتوای متنی، یا لینکی که در سیستم فرد در کلیپ برد مشاهده میشود را، به سیستم خود انتقال دهید. برای استفاده از قابلیت Push clipboard میتوانید با دو روش زیر، عمل کنید.

  1. منوی نرم افزار را باز کنید، از منوی remote یا کنترل از راه دور، (بستگی به زبان منوی nvda دارد) Push clipboard یا به اشتراک گذاری کلیپ برد را انتخاب کنید.
  2. با استفاده از کلید های ترکیبی insert+shift+control+c این عملیات را انجام دهید. پیغام Clipboard pushed را میشنوید.

Copy link (کپی آدرس و کلمۀ عبور کنترل از راه دور)

با استفاده از این ویژگی که در منوی tools/remote قرار دارد، شما میتوانید هاست ریموت و کلمۀ عبوری که با استفاده از آن به سیستم متصل هستید را در کلیپ برد خود ذخیره کنید.

Options (گزینه های ریموت)

برای باز کردن گزینه های افزونه ریموت، ابتدا منوی نرم افزار را باز کنید و سپس remote را انتخاب کنید، گزینه ها یا options را انتخاب کنید.

برای فعال سازی گزینه ها، کافیست تیک مربوط به گزینه Auto-connect to control server on startup (اتصال خودکار به سرور پس از شروع نرم افزار) را علامت بزنید.

Send Ctrl+Alt+Del (ارسال کلید های control+alt+delete)

با استفاده از این گزینه، در صورتی که از nvda remote بر روی سرور های مجازی ای که سیستم عامل آن ویندز های سروری میباشد استفاده میکنید، برای ورود به سیستم عامل و ورود رمز عبور، باید ابتدا پس از متصل شدن به سیستم سرور، با ورود به منوی nvda، و باز کردن منوی ریموت، گزینه send control+alt+delete را انتخاب کنید، تا این دکمه ها، توسط سیستم شما به سرور ارسال شود تا شما بتوانید رمز عبور ویندز سرور را وارد کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید