آموزش تغییر دادن dns در ویندز

با سلام. وقت بخیر. کاربران گرامی شیراز سیستم، با شما هستیم با آموزش تغییر دادن dns در ویندز های هفت، هشت و یک و ده، که مثل هم هستند و تفاوتی با هم ندارند.

برای این که با dns بیشتر آشنا شوید، مقاله آشنایی با dns را از وبسایت ایران سرور بخوانید.

چند وبسایت برای خواندن مقاله در خصوص dns:

  • وبسایت شهر سخت افزار
  • با کلیک بر روی لینک وبسایت شهر سخت افزار میتوانید مقاله ای در خصوص تنظیم dns بخوانید.
  • dns در ویکی پدیا
  • با کلیک بر روی این لینک به صفحه ویکی پدیا هدایت میشوید که میتوانید توضیحاتی در خصوص dns بخوانید

آموزش تغییر دادن dns برای امنیت، و همچنین فعالسازی راحت لایسنس های آنتیویروس eset

برخی سرویس دهند ه های اینترنتی با وبسایت و سرور های آنتیویروس eset مشکل دارند. این باعث میشود که شما نتوانید لایسنس خریداری شده را که اورجینال هم هست به راحتی فعال کنید. برخی از افراد پس از نصب برنامه آنتیویروس eset، وقتی اقدام به فعالسازی لایسنس خود میکنند، خطای در دسترس نبودن سرور های eset به آن ها نمایش داده میشود. این کار با تغییر dns دیگر انجام نمیشود و شما میتوانید لایسنس آنتیویروس خود را بدون هیچ مشکلی فعال کنید.

تغییر dns در ویندز

کنترل پنل را در ویندز خود باز کنید. وارد قسمت Network and Sharing Center شوید. وارد گزینه Change adapter settings شوید. لیست درایور های شبکه، و اینترنتی که به آن متصل میشوید برای شما ظاهر میشود. در صورتی که با استفاده از کابل لن به اینترنت متصل میشوید، بر روی Local Area Connection کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید و در صورتی که با استفاده از دانگل یا به صورت بیسیم به اینترنت متصل میشوید، بر روی گزینه Wireless Network Connection راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. ممکن است این اسم ها بسته به شرکت سازنده سیستمتان یا اینترنت بیسیمتان متفاوت باشد. اما در بیشتر سیستم ها این اسم ها با هم یکی هستند. پس از انجام مراحل بالا، بر روی نام Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) Properties را انتخاب کنید. در اینجا با دو گزینه رو به رو میشوید که گزینه اول مربوط به تغییر شبکه است که به صورت خودکار بر روی اوتوماتیک تنظیم شده است. (نام گزینه) Obtain an IP address automatically. گزینه دوم مربوط به تنظیم dns است، که به صورت خودکار بر روی گزینه اوتوماتیک تنظیم شده است. (نام گزینه) Obtain DNS server address automatically. این گزینه را به گزینه Use the following DNS server addresses تغییر دهید. در کادر های ظاهر شده، آیپی های زیر را به ترتیب وارد کنید و در آخر تایید را کلیک کنید.
1.1.1.1
1.0.0.1
پس از نوشتن این آیپی ها در کادر های مربوط به نوشتن آیپی و تایید کردن، برای اطمینان یک بار سیستم خود را ریستارت کنید و سپس اقدام به فعالسازی لایسنس آنتیویروس خود کنید.

سؤال. چه زمانی باید dns را تغییر دهیم؟

پیشنهاد میشود تا زمانی که لازم نشده، dns های خود را تغییر ندهید چون ممکن است برخی سرویس دهنده های اینترنتی از dns شما پشتیبانی نکنند و همین امر باعث اختلال در اینترنت شما شود.

سؤال: آیا پس از تغییر dns، در صورتی که لایسنس آنتیویروس ما فعال شد میتوانیم مجدد حالت dns را به پیشفرض تغییر دهیم؟

بله، پس از فعالسازی آنتیویروس خود میتوانید dns خود را به حالت پیشفرض و دریافت dns به صورت خودکار تغییر دهید.

شما کاربران گرامی میتوانید در صورتی که با تغییر dns هم مجدد با خطای عدم فعالسازی آنتیویروس رو به رو شدید، با ثبت یک تیکت مشکل خود را مطرح کنید و از پشتیبانان وبسایت راهنمایی دریافت کنید. در نظر داشته باشید برای ثبت تیکت، باید در وبسایت شیراز سیستم ثبت نام کنید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها: