دانلود ویندز گویا (talking windows) برای نصب ویندز ویژه نابینایان

در این پست با شما هستیم با معرفی ویندز گویا و لینک دانلود ویندز گویا، ویژه نابینایان. تا انتهای پست همراه ما باشید.

ویندز گویا چیست؟

ویندز گویا یک نسخه از ویندز قابل حمل  است که بر روی cd رایت میشود، و یا میتوانید با استفاده از نرم افزار های بوت ویندز بر روی usb، آن را بر روی usb بوت کرده و بر روی سیستم خود استفاده کنید. این ویندز که نسخه قابل حمل و کوچک شده ای از ویندز است، این امکان را به افراد نابینا میدهد تا با استفاده از صوت، و صدای صفحهخوان محبوب nvda، به کار هایی نذیر پارتیشن بندی، نصب ویندز، بپردازند. این ویندز ویژه افراد بینا هم طراحی شده و افراد بینا میتوانند با بی صدا کردن یا بستن نرم افزار nvda، کار های خود را انجام دهند. برنامه هایی هم برای کار هایی مانند پخش فایل های صوتی/تصویری، ریکاوری هارد، پارتیشن بندی هارد، باز کردن فایل های zip, rar, iso, و… در این ویندز وجود دارد که کاربران میتوانند از آن برنامه ها استفاده کنند. در واقع، ویندز گویا، همان ویندز لایو است که نرم افزار صفحهخوان جهت کار افراد با آسیب بینایی بر روی آن نصب شده است.

چند نکته

  • این ویندز به اینترنت متصل نمیشود.
  • برنامه های این ویندز در صورتی کار میکند که cd، و یا فلش بر روی سیستم متصل باشد. در صورت جدا کردن فلش از رایانه یا در آوردن cd از دستگاه cd، بیشتر برنامه های ویندز گویا از کار می افتد و فقط میتوانید کار های ابتدایی مثل پارتیشن بندی با مدیریت دیسک ویندز، و نصب ویندز را انجام دهید
  • این ویندز فقط قابل حمل بوده و برای نصب سایر ویندز های 32 بیتی، و 64 بیتی از آن استفاده میشود. این ویندز را نمیتوانید بر روی سیستم خود نصب و از آن استفاده کنید
  • برای نصب ویندز 32 بیتی، نسخه 32 بیتی ویندز گویا را بر روی cd رایت، و یا بر روی فلش بوت کنید.
  • برای بوت کردن ویندز بر روی فلش و ساخت ویندز بوتیبل از نرم افزار های iso to usb، و Rufus که لینک دانلود آن در همین پست تقدیم شما میشود استفاده کنید.
  • برای نصب ویندز نسخه 64 بیتی که دارای دو نسخه ی 32 و 64 است میتوانید از ویندز گویای 32بیتی استفاده کنید، اما در انتخاب نصب ویندز، نسخه 64 بیتی را بر روی سیستم خود نصب کنید.
  • جهت نصب نسخه 64 بیتی ویندز، میتوانید ویندز گویای 64 بیتی را بر روی cd رایت، و یا بر روی فلش بوت کنید.
  • در نظر داشته باشید که با این ویندز، میتوانید ویندز 7، 8.1، و 10 32 بیتی، 32+64 بیتی و 64 بیتی را بر روی سیستم خود نصب کنید.
  • در نظر داشته باشید، پس از نصب ویندز، مراحل نصب ویندز را با فعال کردن narrator ویندز نصب شده انجام دهید. ویندز گویا، مراحل ابتدایی نصب را برای شما نابینایان میخواند.

فعالسازی narrator.

  1. در ویندز های هفت و هشت، جهت فعالسازی narrator، کلید های ترکیبی windows+u را بفشارید، و سپس گزینه start narrator را کلیک کنید. narrator فعال میشود. در نظر داشته باشید که برای شنیدن صدای صفحهخوان، داشتن بلندگو یا یک هدست نیاز است.
  2. در ویندز های ده و بالاتر، جهت فعالسازی این قابلیت، از کلید های ترکیبی windows+control+enter استفاده کنید.

نکته مهم: در برخی سیستم ها، صدای narrator به دلیل قدیمی بودن کارت صدا، تا زمان نصب نشدن درایور کارت صدا پخش نمیشود و باید ادامۀ مراحل نصب ویندز را با کمک یک فرد بینا انجام دهید. برای نصب ویندز ده، نیازی به ویندز گویا نیست و در همان ابتدای کار هم میتوانید با فعالسازی narrator طبق روش بالا، ویندز خود را نصب کنید.

دانلود فایل های مورد نیاز.

جهت بوت فایل iso دانلود شده بر روی فلش، میتوانید از نرم افزار Rufus قابل حمل استفاده کنید.

دانلود ایمیج های ویندز گویا.

  1. ویندز هفت نسخه 64 بیت، (بیشتر مناسب سیستم های قدیمی.
  2. ویندز هفت 64 بیت، مناسب برای تمام سیستم ها.
  3. ویندز هفت 32 بیت، مناسب همۀ سیستم ها.
  4. ویندز ده 32 بیت، بیشتر مناسب سیستم های جدید.
  5. ویندز ده 64 بیت، بیشتر مناسب سیستم های جدید.
  6. دانلود ویندز گویای 8.1 32 بیت، با حجم 494 مگابایت.
  7. دانلود ویندز گویای 8.1 64 بیت، با حجم 736 مگابایت.

در نظر داشته باشید، فایل های ویندز های لایو talking windows فایل های اصلی، و بدون هیچگونه دستکاری بوده است.

شما میتوانید برای نصب ویندز توسط کارشناسان کاکو سیستم، در وبسایت ثبت نام کنید، و یک تیکت درخواست ویندز ثبت کنید. همچنین میتوانید با شماره تماس 09015924245 در ارتباط باشید. در صورتی که در سایت حساب کاربری دارید میتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید